Nieuwsarchief 2023

De kerstmarkt was weer zeer geslaagd. Veel hulptroepen en een goede opbrengst. Zoeterwoude en alle leden (incl. jeugdleden!!!) bedankt en tot volgend jaar maar weer!

NB We zien de nieuwe spullen voor een tweede ronde na de feestdagen graag weer verschijnen op de donderdagavonden.

We genieten volop na van een zeer geslaagde afsluiting van ons jubileumjaar: ons najaarsconcert! Met de voltallige fanfare, nummers en herinneringen uit alle periodes van ons bestaan, filmpjes van ouddirigenten en een zaal vol publiek! We danken iedereen voor zijn/haar hulp en voor hun komst. Het was een feestje! Op naar het volgende lustrum!

Dat was weer een gezellige, muzikale middag met solo optredens van leerlingen van St. Jan’s Fanfare en St. MuziekOnderwijs Leiderdorp, Opleidingsorkest SJF, een saxtrio met drums, een gelegenheidsbandje, duetten en amv-leerlingen!

Tot volgend jaar allemaal!

Op vrijdag 20 oktober 2023 was het eindelijk zover: we gingen met de gehele Fanfare op muziekweekend vanwege ons 120 jarig jubileum. Jong en oud ging mee. Onze auto’s bepakt en bezakt met instrumenten, spelletjes en eten en drinken natuurlijk. Het weekend stond in teken van gezellig samen muziek maken en vooral veel lol hebben. We hebben hard gestudeerd voor ons najaarsconcert en hielden op zondag een play-in met diverse spelers van onze gast vereniging ” Ons Genoegen”. De jeugdleden deden nog een speurtocht en een potje bowlen. In de avonden was er nog een pubquiz en een voorwerpen bingo georganiseerd door verschillende leden. Al met al kwamen we moe en voldaan op zondagavond weer terug. We kijken terug op een zeer geslaagd weekend.

24 september jl. hebben we in samen werking met DSS Aarlanderveen en koffieconcert verzorgd.Het was en leuken muzikaal concert.Er was veelpubliek aanwezig.Het was leuk om weer eens in een andere omgeving muziek te maken.

Op donderdag 7 september j.l. kozen de leden van de fanfare een nieuwe voorzitter.

Maureen van der Plas, wordt opgevolgd door Jim Heemskerk.

Jim is sinds een jaar lid van onze vereniging. Hij speelt al vanaf zijn zesde jaar verschillende instrumenten. Bij ons in het orkest speelt hij bugel. Hij heeft bij verschillende verenigingen gespeeld en ook bestuurstaken vervuld.

We zijn blij met een voorzitter die zoveel muzikale talenten en bestuurlijke ervaring meebrengt.

Heel veel succes Jim!

Op zondag 2 juli speelde de fanfare bij Laurentius in Voorschoten. Laurentius bestaat dit jaar 100 jaar en wij mochten op hun feestje spelen. Alle secties van Laurentius hebben opgetreden en de st. Jan’s Fanfare heeft een half uurtje gespeeld. De middag werd afgesloten met een gezamelijk stuk met de toepasselijke titel Celebration. Kijk maar naar de foto, dat was een feest met zo’n groot orkest, in het zonnetje.

Het was een geslaagde muzikale middag. Terug in het muziekcentrum konden we de barbecue nog even aansteken om het seizoen af te sluiten. Eind augustus beginnen we weer met repeteren.

We wensen iedereen een fijne zomervakantie!

Vandaag weer een superleuke jeugddag gehad! Met dank aan het Aquapark Vlietland die onze jeugd een uurtje ravotten heeft gesponsord! Uiteraard hebben we ook een nieuw stukje muziek ingestudeerd: Fiesta a la Playa.

Maaike Widdershoven, foto Mischa Muijlaert

Zangeres Maaike Widdershoven, winnares van onder andere de John Kraaikamp Musical Award, verovert met haar stem en passie voor muziek, keer op keer vele harten. Dat heeft ze gedaan in hoofdrollen in beroemde musicals zoals ‘Elisabeth’, ‘The Sound Of Music’, ‘West Side Story’ en ‘The Phantom Of The Opera’. Met haar veelzijdige talent heeft ze ook vele theaterprogramma’s gedaan en werkt ze met veel plezier samen met allerlei verschillende orkesten. ‘Musicals and More!’ is dan ook een programma waarin De St. Jan’s Fanfare samen met Maaike het meer klassieke fanfare repertoire combineert met pop, kleinkunst en uiteraard met musical.

De St. Jan’s Fanfare uit Zoeterwoude grijpt het 120-jarig jubileum graag met beide handen aan om eens goed uit te pakken. Nadat de afgelopen paar jaar alles op een laag pitje heeft gestaan vinden de muzikanten uit Zoeterwoude het weer eens hoog tijd om er volledig voor te gaan en een mooi concert te gaan organiseren. Spraakmakend, divers en voor elk wat wils. Het orkest, met een traditionele fanfarebezetting, laat ook graag zien en horen dat blaasmuziek eigentijds en veelzijdig is. Dat is medebepalend voor de gezellige sfeer in deze vereniging waar met veel plezier muziek wordt gemaakt en waar muziekmakers muziekmakkers worden.

Dirigent Misha Sporck en de muzikanten van de St. Jan kijken verwachtingvol uit naar de samenwerking met Maaike Widdershoven. Door het enthousiasme van het orkest en het toptalent van Maaike kan het niet anders dan dat het 15 april een mooie muzikale avond wordt.